Jak lze zjistit napeti pro krokovy motor ?

Nesvacil Jiri nesvacil.jiri
Středa Březen 17 11:54:36 CET 2004

Dekuji za Vasi odpoved.

Ovsem nechapu nasledujici vetu:
> Jinak se krokovy motor chova jako indukcnost, takze se proud zpozduje
> za napetim a s rostoucimi otackami (a tedy i frekvenci) by pri konstantnim
> napeti rychle klesal moment. Proto se pouziva proudove buzeni (PWM...).
>            Petr Krc
Domnival jsem se ze chovani indukcnosti nema souvislost s vykonem daneho
motoru. (tj spozdeni proudu vuci napeti)
Kdyz do motoru jde urcity elektricky vykon, tak motor vykonava praci. Je
logicke, ze prace je slozena z krouticiho momentu a otacek motoru tj. vetsi
otacky znamenaji nizsi moment (tak to pravi muj selsky rozum).

Ja jsem chtel vedet kolik vykonu muzu narvat do toho motoru. Mate pravdu, ze
bude lepe uvazovat o proudu, ale prece mi nechcete namluvit, ze zde muze byt
proud 1A ci 10A. Nekde to proste neprezije. Nevite jak bych to mohl zjistit
?
( Samozrejme, ze kdyz budu uvazovat s nekonecnym chlazenim, tak to nema
omezeni, ale toho nedosahnu. Vezmu motor a bez chlazeni ho pripojim - mozna
to neni idealni, ale domnivam se, ze tento motor se jinak nezapojuje. )

Jedna se o motor Tandon KP4M2-203 1,8 stupnu na krok - bipolarni. ?
JN