Jak lze zjistit napeti pro krokovy motor ?

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:54:36 CET 2004

On Wed, 2 Feb 2000, Nesvacil Jiri wrote:

> motoru. (tj spozdeni proudu vuci napeti)
> Kdyz do motoru jde urcity elektricky vykon, tak motor vykonava praci. Je
> logicke, ze prace je slozena z krouticiho momentu a otacek motoru tj. vetsi
> otacky znamenaji nizsi moment (tak to pravi muj selsky rozum).
>
> Ja jsem chtel vedet kolik vykonu muzu narvat do toho motoru. Mate pravdu, ze
> bude lepe uvazovat o proudu, ale prece mi nechcete namluvit, ze zde muze byt
> proud 1A ci 10A. Nekde to proste neprezije. Nevite jak bych to mohl zjistit

Krokovy motor se chova jako indukcnost - takze po prilozeni napeti tece
prou 0 amper a tedy je nulovy i kroutici moment ktery by mel odpovidat
magnetickemu toku a tedy amperzavitum (?) . Jak proud postupne vzrusta
roste i moment. Takze cim vyssi rychlost zmen tim mensi moment protoze
ten nabeh trva porad stejne dlouho jen celkova doba drzeni se meni
(zkracuje). Proto ze nekdy ty vinuti pripojuji na vyssi napeti pres odpor
aby se zkratila ta doba nabehu.

> Jedna se o motor Tandon KP4M2-203 1,8 stupnu na krok - bipolarni. ?
> JN

zmerte odpor vinuti a vykon odhadnete podle velikosti (nebo najdete
datasheet od vyrobce).

|                             petrsi@jcu.cz                              |