Jak lze zjistit napeti pro krokovy motor ?

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:54:36 CET 2004

Nesvacil Jiri wrote:
> Domnival jsem se ze chovani indukcnosti nema souvislost s vykonem daneho
> motoru. (tj spozdeni proudu vuci napeti)

Chtel jsem tim jen naznacit, ze pri buzeni konstantnim napetim, potece do
motoru max. proud pri nulovych otackach. Jakmile se zacnou otacky (a tim
i frekvence spinani fazi) zvysovat, bude celkove mnozstvi proudu klesat,
az se z motoru stane generator (teoreticky).

> Kdyz do motoru jde urcity elektricky vykon, tak motor vykonava praci.

Ne tak docela. Krokovy motor, pokud se neotaci, ochotne spotrebuje
elektricky vykon, ale na jeho hrideli se zadna prace nevykona.
Leda ze by ucelem motoru bylo vyhrivat okoli...

> Ja jsem chtel vedet kolik vykonu muzu narvat do toho motoru. Mate pravdu, ze
> bude lepe uvazovat o proudu, ale prece mi nechcete namluvit, ze zde muze byt
> proud 1A ci 10A. Nekde to proste neprezije. Nevite jak bych to mohl zjistit

Bez technickych specifikaci k motoru (a tudiz bez zaruky):
Umistit motor do prostredi, v nemz ma pracovat (pokud se jedna
o prostredi se zvysenou teplotou nebo bez moznosti odvodu tepla).
Poustet do vinuti konstantni proud (nejlepe do obou fazi) a merit
teplotu vinuti. Samozrejme zacit s minimalnim proudem a ten postupne
po ustaleni teploty zvysovat. Problem spociva v tom, kdy prestat.
Bez znalosti teplotni odolnosti materialu izolace se to neda urcit.

--
Regards
           Petr Krc