Ciry plasticky tmel

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:35 CET 2004

>To bych nedoporucoval ! Ted jsem s tim neco kutil doma,
>uhlazoval jsem to prstem a mydlovou vodou a na konci prace
>jsem mel pekne cervenej prst od te kyseliny co v tom je.
>To by opravdu vsem kontaktum a tistaku neudelalo zrovna
>blaho (alespon nez by to zaschlo).

Na vysledku to asi moc nezmeni, jenom pro uplnost - v tom tmelu neni
kyselina octova, nybrz jeji anhydrid, sloucenina struktury CH3-CO-O-CO-CH3.
Tato latka ve styku s vodou (a to i mydlovou ;-) pak produkuje kyselinu
octovou, ktera je potrebna pro ztuhnuti tmelu jako katalyzator. Protoze se
katalyzator pri reakci nespotrebovava, po dlouhy cas jeste difunduje i ze
ztvrdleho tmelu a zere soucastky, plosnaky, kontakty apod.

J. Hanzal