Este fotocesta

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:54:31 CET 2004

At 20:57 7.2.2000 +0100, Peter BROSTL wrote:
>Zdravim,
>
>Chcel by som naviazat na diskusiu o vyrobe DPS fotocestou:
>Moj problem, resp. otazka:
>Pouzivam (zacinam) pre vyrobu fotocestou spray POSITIV 20 a
>pre osvetlenie pouzivam ortutovu vybojku 125W zo vzdialenosti cca 15cm.
>Osvetlujem cez dve vrstvy pauzaky, aby bolo lepsie krytie.

To ti IMHO moc nepomuze, pauzak je pomerne spatne propustny pro UV, takze dvojita vrstva ti akorat opravdu prodlouzi dobu expozice a spatnym sestavenim akorat zhorsis ostrost hran a zvysis difrakci :-( Lepsi je puzak z laserovky dat na chvili do toluenovych vyparu - toner pekne zcerna. Drive jsme pouzivali specialni cire folie do laserovek, fungovalo to sqele, toluen vydrzeli taky, ale posledni dobou je dost zdrazili, takze jsme presli na prototypech na pauzak a pokud delame plosnaku vic, jdeme radsi na osvitku. Film je naprosto cerny, ostry a hlavne neni zkresleny a ma presne rozmery. Kdo vrta plosnaky na CNC vrtacce, urcite vi, jaky je to boj 'pauzakovy' plosnak spravne zamerit. Potom uz ale nepouzivame POSITIV 20, ale nejakou anglickou dvouslozkovou barvu (nemam ji ted u sebe, takze nemuzu napsat oznaceni). Pracuje negativne, coz je vyhodnejsi, pouziva se i pro vyrobu nepajive masky. Da se koupit v ruznych barvach, takze treba zelenou delame masku, cernou treba potisk predn!
!
!
ich panelu atd ... Perfektne se vyvolava, ale suseni je trochu narocnejsi.

Problem: Doba osvitu pomocou
>tejto konfiguracie je okolo 55 min, je to mozne??? (vyrobca udava pri UV vybojke do 10 min.)

To mi pripada hodne. POSITIV 20 svitim horskym slunickem asi 3 min. ze vzdalenosti cca. 30 cm. Zjistil jsem, ze ale delsi osvit rozhodne neskodi ...
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv