Prudovy zdroj ovladany cez PC

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:31 CET 2004

>Prudovy zdroj 0-1000 mA, asi 20 V, krok aspon 5mA

Coz je 8 bitu.

>tri kanaly riadene naraz, ale kazdy z inou hodnotou prudu
>rychlost prevodu nie je kriticka, stacia 2-3 prevody/ sec

Jak moc soucasne? 1us ? 100us? 10ms?

>Ma to byt zdroj na ovladanie kvazirobota na baze materialov s pamatovym
>efektom

To mi zni jako nejake znacky syru... =:-o

>moj prvotny navrh bol : 4nasobny paralelny DA prevodnik ( DAC 8426, apod)
>8 bitov vstup + 2 bity vyber prevodnika + 1 bit na potvrdenie
>neviem ci by som tolko bitov dostal von z paralelneho portu, a ak ano asi by
>neostali piny va vstup
>do PC.

Nebo pouzit posuvne registry, neco jako 74HC595. Seriove D/A prevodniky to
uz maji v sobe zadratovane, takze se clovek vyhne tahani 30 dratu po desce
sem tam a vysledek je uplne tentyz.

>Preto spatne meranie prudu malo byt iba nejaka jednoducha spatna vazba
>vo vykonovej casti
>na vyrovnanie prip. vykyvov

Tady by to asi chtelo jeste ujasnit si pozadavky na zpetnou vazbu. Jestli
tam bude zdroj konstantniho proudu, bude mit uz analogovou zpetnou vazbu
sam o sobe. Nejsem si jist, jestli mu PC se svoji bleskovou odezvou muze
konkurovat.

>Najvacsim problemom je pre mna navrh tej koncovej vykonovej casti, aby to

Prvni je treba rozlisit, jestli zatez musi nebo nemusi byt uzemnena.
Neuzemnena je lepsi. O zdroji konstantniho proudu se tu uz psalo, v
podstate je to OZ a tranzistor se zpetnou vazbou.

>napr. robilo
>100mA/V ( vystup prevodnika je 0-10 V) a samozrejme spatna kontrola
>nastaveneho prudu.

Ja bych to zkontroloval ampermetrem pri stavbe, pripadne bych tam dal
nejaky trimr na doladeni a pak bych tomu uz veril a nekomplikoval si zivot.

J. Hanzal