Navrh pl. spoju

Andrej Jancura andrej.jancura
Středa Březen 17 11:54:26 CET 2004

> Dostal jsem za ukol podivat se po nejakem SW na navrh plosnych spoju.
> Predstava je asi takova, musi to byt SW pod WIN 9x, musi umoznovat navrh
> dvouvrstve desky (neni treba 16 vrstev), moznost prevodu schema- pl.spoj
> vytana, kdyby to umelo cesky bylo by to fajn (neni podminkou). Pokud nekdo
> podobnem programu vite dejte prosim vedet. Pripadne uvitam i WWW na nejake
> to demo.
> Predem dekuji za vsechny odpovedi.
> L.Hruska

No neviem, ci Vam nejako pomozem, ale vec stoji asi takto.
V prvom rade musite vediet, kolko chcete na to dat penazi a
potom sa mozete trochu popozerat po trhu. Koncom roku 98
to bolo asi nasledovne:

1) EAGLE cena asi 2400,- DM. Jednoduche, povedal by som,
ze dost rozsirene, konvertor do PADS. Obcas robia akciu, ze
predavaju baliky za 50%. Na to sa najlepsie informovat, tusim
v CADWARE (www.cadware.cz) a na www.cadsoft.de je
volne siritelne demo. Podla mna velmi vhodne pre male firmy,
ale nieco seriozne by som s tym nechcel navrhovat, zvlast ak ide
o nieco velmi kriticke... V baliku su Schematic, PCB, Library man.
2) PROTEL tusim V3.4, ci nejak tak. Pred dvoma rokmi asi
za 3400,- DM. Kompletny balik, vratane SPICE-u a VHDL. Ci ju
este predavaju a za kolko, neviem.
3) Pads - velmi rozsireny standart, modularne riesenie, mnozstvo
vselijakych funkcii, ktore asi nezainteresovanemu uzivatelovi moc
nehovoria. Ale zato pre fajsmekrov velmi dobre ale na moj vkus
drahe moduly na rozsirenie. Zakladna verzia ma Schematic, PCB
a Specctru. Obmedzene na 1600 spojov, ci nejak tak. Referencie
na www.cadware.cz Niekde bude urcite aj demo.
4) PROTEL 98/99 dalsia dobra volba. Cena 98 asi 7000,- DM,
upgrade na 99 za asi 800,- DM. Velmi dobre. Standart z V3.4 je
niekolko krat vylepseny a pridanych velmi vela praktickych veci
navyse. Referencie na www.protel.ch V tomto baliku je temer uplne
vsetko potrebne na serioznu pracu. Demo sa zasiela postou zdarma
(neviem ako v CZ, tak ma nekamenujte :o)))).
5) ACCEL P-CAD. Meno hovori za seba. Zase jeden z dobrych
systemov. Viac sa k nemu neda povedat. Cena obdobna ako u
Protelu. Existuju ale verzie, ktore su obmedzene poctom suciastok
tusim na 400 a cenovo sa to pohybovalo niekde okolo 3500,- DM.
Tuna by som povedal, ze rozdiel v cene oproti EAGLE je velmi
bohato kompenzovany na funkcnosti, ktoru tento system poskytuje.
Po kupeni Protelom v januari 2000 sa dostanete na stranku ACCELu
priamo cez nejaky ten link. Demo tiez postou zdarma.

Dema pri tychto systemoch su bud na 30 dni alebo maju obmedzenia
vo funkcnosti jednotlivych funkcii.

Prehlad je trochu vseobecny, hlavne z pohladu mojich komentarov,
ale vymenuvat vsetky funkcie pri jednotlivych, na to tu nie je asi
miesto. Ale vsetky podporuju dnes uz temer standartne veci, ktore
velmi ulahcuju pracu pri navrhu PCB. Pocinajuc od moznosti
definovania parametrov spojov, logickych blokov, umiestnenia
suciastok a pod. az po generovanie tabuliek suciastok, variantov
a pod. Teda veci, ktore su priamo priprava podkladov pre vyrobu.
Vystup je tiez vo velmi velkom spektre formatov, od gerberu,
cez dxf, az po obycajne tlaciarne. Naucit sa pouzivat dokonale taketo
SW sice trva velmi dlho, ale zato vysledok je potom len velmi
pozitivny a myslim si, ze jedna hodinka sedenia napr. nad schemou
navyse, zrychli navrh PCB niekolko krat.

S ostatnymi systemami ako Orcad, Formica a pod., k tym Vam vela
nepoviem, pretoze som ich nemal moznost testovat. Takze tu Vam asi
bude musiet poradit niekto iny.

S pozdravom

A.

p.s.: ceny berte len ako orientacne