Mobinly telefon a komunikacia

Tony Malecky clouseau
Středa Březen 17 11:54:25 CET 2004

Stary NMT telefon jde predelat pro datove prenosy celkem bez problemu, sam
jich nekolik pouzivam pro prenos 9600bd, ovsem ne full duplex. Duplexer neni
mozne jednoduse preladit, navic by pak nechodilo vic jak 2 telefony
soucasne..... Nakonec ani GSM neni full duplex...
Chce to ovsem jedine, radioamaterskou koncesi.. 15W vykonu uz jde zamerit
bez problemu.....
Co se tyka toho GSM telefonu. Jedna se o Nokii2110, ten pry jde predelat jen
upravou softu, ovsem nelegalni provoz a pokud vim, Radiova odposlechova
sluzba takove ruseni hleda dost aktivne... Nakonec, GSM operatori za
frekvence plati asi nemale poplatky takze se snazi...

Tony OK1HMA

> Takovych nas je asi vic, co by se jim to taky libilo ;->. Ja jsem se taky
snazil a zjistil jsem, ze se pry da predelat stary NMT telefon na 70cm
vysilacku, coz je k nicemu a zatim jsem na nikoho, kdo to opravdu umi udelat
nenarazil. Ja bych spis potreboval tak asi tri telefony, ktere budou moci
mezi sebou volat. Samozrejmne plny duplex by byl dobry. IMHO je stejne
blbost plne duplexni telefon predelavat na poloduplexni radio! Pak se pry da
sehnat software do telefonu myslim, ze Nokia 3210 a ten umi presne to, co
vsichni potrebujeme a jeste daleko vic veci, ale nemuzu to nikde sehnat.
> BTW : Takhle upravena nokie pry umi data rychleji nez 9600, jak je
klasicke na standartnim GSM, protoze se da prinutit aby vysilala na vsech
time slotech.