[HW] Jak funguje kazetak

Jan Rehak Rehak
Středa Březen 17 11:54:23 CET 2004

Vazeni

Predem podotykam, ze o analogarine mnoho nevim, ale zaujalo mne nasledujici :

Otacky kazety, kdyz se nataci na prazdny kotouc, jsou asi 40 otacek / minuta,
zatimco kdyz se nataci na plny kotouc, klesnou dokonce pod 20 otacek / minutu...

Predpokladam ze nekde ve stredu kazety budou tedy na "standardnich" 30 /
minuta...

Chtel bych vedet, jakym zpusobem se v nejjednodussich walkmanech stabilizuje
rychlost pohybu pasku... Mechanicky ???
To by prece znamenalo, ze k promenne tuhosti pasku se pricte vyrazne vetsi fixni
tuhost nejake brzdy na druhem kotouci a motorek se napaji proudovym zdrojem, do
"konstantni" zateze... ale to se mi nezda....

Nebo je motorek nejak synchronizovan ze snimanych dat ??? To mi take pripada
divne, nikdy jsem o tom nic neslysel....

Muze mi nekdo zkusit tenhle system vysvetlit prosim ???

Predpokladam ze obdoba ve vetsim funguje v kotoucovych magnetofonech, video
rekorderech (kde se mohou synchronizovat snimanym prubehem} a hlavne musi neco
podobneho byt take na klasickem gramofou, tam prece taky nemuse mit motorek
konstantni otacky....

Predem diky za odpoved....

--
Hezky Den