rand ?

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:20 CET 2004

>Jeste napad - oscilator co neni synchronni s oscilatorem procesoru,
>poustet na vstup interniho citace . Jednotlive 'odbery' by mely mit takovy
>casovy rozestup aby citac mnohokrat pretekl. Pak by to mohlo byt nahodne
>a docela rovnomerne rozlozene.

Nemohlo, zase by se opakovala urcita sekvence cisel a bylo by mnohem
problematictejsi zarucit, ze se vsechna cisla budou rovnomerne opakovat.
To, ze neni v lidskych silach urcit, ktere cislo bude dalsi v posloupnosti,
jeste neznamena, ze se bude jednat o cislo nahodne.

>Jenze neni prave tohle reseni (pokud neni zadratovano primo v HW) docela
>programove narocne ? - pro jednocip s 2kB pameti ...

Neni, pokud bych mel zkusit tu '51 (uz jsem s tim asi 10 let nedelal):

cislo je treba 16 bitu v bitove adresovatelne pameti, oznacime lbyte a
hbyte, posunuje se doleva, XOR se dela z bitu 16,5,3,2 (vysledek se jeste
neguje):

 mov	a,hbyte	;do carry se dostane nejvyssi bit, hned s nim udelame XOR
 rlc	a
 jnb	lbyte,5,l0
 cpl	c
l0:
 jnb	lbyte,3,l1
 cpl	c
l1:
 jnb	lbyte,2,l2
 cpl	c
l2:
 cpl	c
 mov	a,lbyte
 rlc	a
 mov	lbyte,a
 mov	a,hbyte
 rlc	a
 mov	hbyte,a

To je hroznej procesor, tahle '51, ale asi by to slo nekde trochu ucesat.
Na PICu by to fungovalo asi takhle:

 rlf	hbyte,w
 rlf	lbyte,f
 rlf	hbyte,f
 movlw	1
 btfsc	lbyte,6
 xorwf	lbyte,f
 btfsc	lbyte,4
 xorwf	lbyte,f
 btfss	lbyte,3
 xorwf	lbyte,f
hotovo:

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/