Skenovani negativu

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:54:18 CET 2004

Ja mam scaner 600x600 dpi (ten, co jezdi po papiru), stare negativy 6x6 cm a
to jeste na filmu ORWO, takze naskenovat to je dnes jedina moznost, jak si
ty obrazky prohlednout. Negativ jsem polozil na mlecne plexisklo a jezdil po
nem se scanerem.Problemy jsem mel 2:
- chtelo by to vice svetla. Svitil jsem pod tim zarivkou 20W a bylo to malo.
- To svetlo musi byt dost modre. Film ma maskovaci barvivo, ktere tu modrou
zere. Po rozlozeni obrazu na RGB nebylo v B skoro nic. Jo a to bile
plexisklo bylo na pruhled taky dost zazloutle. Jinak vzhledem k rozmerum
negativu rozliseni celkem uslo.
                Vlada Andel     www.mirnet.cz/vaelektronik