letni/zimni cas - chci algoritmus

Karel Strobach kaes
Středa Březen 17 11:54:17 CET 2004

> potrebuju naprogramovat RTC s automatickym prechodem mezi letnim a zimnim
> casem. Nemate na to prosim nekdo nejakej algoritmus? Nikdy jsem nezkoumal,
> jestli je to pravidelny, ze se to x.y v z:00 posune o hodinu dopredu nebo
> zpet. Nebo je to kazdy rok jinak?
>
> A prestupny rok => unor ma 29dni, kdyz (ROK modulo 4)=0 ,ze jo?

   Momentalne plati, ze prechod na letni cas nastava posledni nedeli v
breznu v 02:00 a zpet potom posledni nedeli v rijnu v 03:00 (nemylim-li se).
Delate-li to na 51', mohu nabidnout dve procedury v ASM. Jedna vypocita
ze zadaneho data (DDMMYY) den v tydnu, z cehoz ta druha procedura
zjisti, zda se jedna o posledni nedeli v mesici. Staci doplnit testy na
cislo mesice a hodinu H a mate to.
   Druha moznost je, ze zadate datumy zmeny casu natvrdo jako konstanty do
programu. Predpokladem ovsem je, ze nehodlate zarizeni provozovat stovky
let, nebo nekoho nenapadne zmenu casu provadet jindy (pripadne vubec, coz
me osobne by se jevilo jako rozumny napad).
  A IMHO vubec nejlepsi je pro ty konstanty pouzit EEPROM a kdyz nekdo
dostane ten vyse uvedeny napad, muzete to snadno (snadneji)  zmenit.

s pozdravem
Karel Strobach
kaes@iol.cz