jehl. tiskarna

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:54:15 CET 2004

To me privedlo k nostalgickym vzpominkam na revoluci v 89, kdy se na vsech
tehdy dostupnych jehlickach tiskly stovky ruznych letaku a ja jsem se snazil
na ruznych mistech vlasti Ceskych zadrene hlavicky opravovat. Nejlepsi
zpusob bylo hlavicku vymontovat, ale nechat pripojenou na ksande, jeji konec
s jehlickama namocit do vicka od piva s Cikuli (nevim, jestli se to jeste
dnes vyrabi, ale nejaky podobny brutalni odmastovac jiste bude i dnes na
trhu k sehnani) a "vytisknout" jednu, dve radky. Tim se dokonale vycisti
zbytky barviva z pasky, ktere se dostaly mezi jehly.
Nechat poradne odparit ten previt a obdobne vytisknout dve radky v pivnim
vicku s nastrikanym MD sprejem. Pak pomoci jemneho hadru nebo saveho papiru
odstranit zbytky oleje, namontovat hlavicku zpet a vytisknout tak dve
stranky bez pasky na savy papir, aby se vystrikaly vsechny zbytky oleje.
Hlavicka je jak nova.
Jen si nejsem jist, jak vypadaji dnesni hlavicky. Tehdy to byly pomerne
robustni hlavy zejmena tiskaren Epson a veskere jejich plastove dily byly ze
silonu, ktery je vuci cikuli a podobnym rozpoustedlum pomerne imunni. Jestli
to ovsem dnes vyrabeji z nejakych levnejsich plastu, mohlo by dojit k
totalnimu rozpusteni hlavicky, respektive jejich vnitrnosti.

Co rozhodne nedoporucuji je rozebirani vlastni hlavicky. Jehlicky jsou po
ceste od civek ke konci hlavicky protazene nekolika plastovymi prepazkami,
ve kterych jsou vytvoreny temer mikroskopicke vodici dirky. Trefit se do
nich pri zpetnem sestavovani (zejmena 24 jehlickove hlavicky) je naprosto o
nervy a me to tehdy trvalo asi dva dny neuveritelne piplave prace, nez jsem
mel to stesti, ze do sebe vse zapadlo, tak, jak melo.

				Jakub Serych