hukot audia pri prepojeni s pocitacom

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:54:14 CET 2004

Klasicky problem, ktery se resil u elektronkovych zarizeni s nulovanou
kostrou. Zdalo by se, ze v dnesni dobe uzavreni smycky pres nulak nehrozi,
ale opak je pravdou. Pocitac je zpravidla spojeny s nulakem (plechova bedna
a na ni pripojena systemova zem). Pokud by ostatni pristroje byly ve tride
II, je zdanlive vse O.K. Az na antenu u radia, pripadne u TV, pokud je i TV
pripojena na zesilovac. Antena (zpravidla v panelaku STA) je zemena
zpravidla na jinem konci baraku a siri se po ni takove bludne proudy, az
hruza. Ja jsem to vyresil oddelenim koaxu kondy (3x 10n SMD na kousku
tittaku, 2x na stineni a mezi nimi jeden na zivy konec, cele pretazene
buzirkou jako boule na koaxu).
                                                Vlada Andel
www.mirnet.cz/vaelektronik