rand ?

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:13 CET 2004

>Dovolil bych si oponovat, Nahodnym vstupem muze byt i funkce zpracovavajici
>na vstupu obraz RAM a volne bezici casovac, vystup bude parametrem dalsi

Z Vaseho prispevku tusim tak trochu tendenci tvrdit, ze kdyz je dej tak
slozity, ze si ho clovek nedokaze ve vsech podrobnostech predstavit a
vysledek vypocitat, musi se jednat o dej nahodny.

To je zvlaste u jednocipu velice vrtkavy predpoklad, zkousel jsem
kuprikladu vypisovat normalni SRAM hned po zapnuti, obsahovala 55, AA porad
dokola, moc nahody v tom nebylo. U jednocipu to asi nebude moc odlisne (ale
nezkousel jsem to).

>Pro srandu jsem si kdysi davno napsal jednoduchy programek v Delphi, ktery
>je spusten ihned po startu Woken.
>Pogram nedela nic jineho, nez ze pode okamzite hodoty casovace vybere bajt z
>datoveho segmentu
>a zapise jej do souboru.
>
>Otazka zni, je toto cislo nahodne,nebo se opakuje se vzdy stejna hodnota????

Ja si myslim, ze bude docela dobre nahodne, rada kroku je sice
deterministickych, ale pri startu PC se jednak ceka na roztoceni harddisku,
a i kdyby se roztacel vzdycky uplne stejne, tak jeho zastaveni bylo
nacasovano vstupem uzivatele (kdyz zmacknul vypinac), takze poloha v
klidovem stavu bude nahodna a tim i doba, nez prijedou hlavicky nad
bootovaci sektor. Pak uz budou nasledovat sice komplikovane, ale v zasade
deterministicke deje. Je to asi stejny princip, jako vyzyvat uzivatele ke
zmacknuti klavesy a v okamziku zmacknuti precist casovac. Nahodu nedela
pocitac, ale uzivatel.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/