jisteni trafa v zasilovaci PIONEER

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:54:09 CET 2004

On Mon, 28 Feb 2000, Jiri Recek wrote:

> Ty pojistky odchazeji diky velkemu proudovemu narazu pri zapnuti. Rika se
> tomu remanence trafa. Zalezi na tom, v jakem okamziku vypinac zapnete. Pokud
> se povede zapnout pri nulovem napeti, remanentni proud naroste na maximalni
> hodnotu - pojistka jiste vyhori. nejmensi remanentni proud je pri zapnuti v
> okamziku maximalniho napeti. Je to divny, ale ja jsem to nakonec pochopil
> takto: pri zapnuti v nule ceka na tu indukcnost nejdelsi cas, kdy bude

Uff uff - trafo se chova jako normalni indukcnost a kazdopadne po
prilozeni nuloveho napeti bude proud nulovy po prilozeni jineho bude
linearne vzrustat. Problem je hlavne v zatizeni vystupu kde byvaji
kondenzatory a tedy kratkodoby zkrat. Kazdopadne mi vychazi ze je mnohem
lepsi zapnout trafo v nule nebo pres odpor/termistor nez pri maximalnim
napeti bez ochrany.

|                             petrsi@jcu.cz                              |