MP3 po X-te ?

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody

From: Kosta <kosta@iol.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, February 28, 2000 5:55 PM
Subject: Re: MP3 po X-te ?

> jiste
> dekoder
> jeste
>
> Jo, to je taky nazor. Doporucoval bych si prostudovat trochu teorie okolo
> MP3.
> Mozna pak trochu zmenite nazor na MP3 a HiFi. Nebo ze, by HiEnd ???
> Nemam nic proti MP3 v aute, na kole, pri behu. Ale vydavat ji za
rovnocenou
> nahradu
> puvodni nahravce, to snad ne.
> Ano, mate pravdu, jsem paranoik, a nelecim se.
>

> Kosta
>
> kosta@iol.cz
> [...]

Souhlasim - MP3 je principem ztratova komprese, ktera se snazi o odstraneni
tech casti spektra a tech casti zvuku, ktere nejsou bezne vnimany. Paradoxne
je odstraneno i bruceni a praskani, takze se nekdy muze MP3 zvuk (naprklad
ze stare desky ci magnetofonove kazety) jevit jako lepsi. Na bezne
"pisnicky", prehravane pri praci na PC, pro MP3meny a podobne je to skvely
format, ale pro HIFI ? Nevim nevim - zkuste si zakomprimovat nejakou vaznou
hudbu a pak si to porovnejte s originalni nahravkou - mozna budete
prekvapeny, kolik clenu orchestru si dalo "prestavku na kafe".

Vlastimil Wagner