Nabijecka s MAX745 - proc to sakra nechodi ?

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody

From: Pavel Rotter <PavelRotter@newte.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Saturday, December 09, 2000 6:57 AM
Subject: RE: Nabijecka s MAX745 - proc to sakra nechodi ?

> Dobrý den,
>
> několik typů:
>
> - co máte místo termistoru THM1 ?

Je nezapojen - je tam jen konektor (takze je vstupTHM/SHDN pres R15 10k
pripojen jen na REF - dle Evalution KITu jsem tam zaradil klasickou
zkratovaci propojku, kterou by se melo dat nabijeni zastavit (to take
funguje - po zkratovani prestane nabijet uplne).

> - proud měříte s připojeným článkem ? je článek vybitý ? proud se totiž
> parametricky mění viz. odkaz Monitoring Charge Current

Ano - mereni probiha s pripojenym clankem, ktery neni zcela nabit - svedci o
tom namerene napeti 3.9V (na snizovani proudu ponekud brzy) a fakt, ze ani
po pripojeni 1ks NiCd (1.2V) nejde proud nijak drasticky nahoru.

> - kde máte zapojen A-metr, doufám že ne v sérii s článkem, vnitřní odpor
> A-metru vytváří úbytek napětí, který snímá i vstup BATT....

Faktem je ale to, ze jsem ho mel zapojen jak pod clankem, tak nad clankem,
ale nemelo to zadny vliv. Proud se meri jako ubytek napeti - tedy by to
nemelo mit vliv. Na vstup BATT je privedeno napeti na clanku a na vstup CS
pak napeti pred rezistorem R1. MAX745 pak provede odecteni techto napeti a
ziska tak ubytek napeti a tedy aktualni proud. Tim se podle me eliminuje
prechodovy odpor, odpor bocniku v meraku atd. Takze jsem tomu neprikladal
takovou vahu.

> - parametry cívky a kondenzátoru je sice vhodné dodržet, ale myslím si že
> tom problém nebude (a jak Vás odrazovali od obvodů MAX.... to nepovažuji
za
> zcela korektní, má zkušenost je dobrá, obvody jsou aplikačně dost robustní
> nechají si hodně líbit...)

Priznam se, ze jsem PRASE - dal jsem tam obycejnou odrusovaci civku a
obycejny kondik Civka ma 25uH misto 22 uH, je odlisneho typu a kondik ma
47uF misto 68uF a neni to low ESR TANTAL. Nechtel jsem plny vykon 0-2A (na
kolik je to ve schematu dimenzovano), ale vystacil bych s 0-500mA (myslel
jsem, ze to nebude tak kriticke). Asi jsem se mylil.

Obvody MAXIM mam docela rad (az na tu cenu). Vim, ze jsou temer blbuvzdorne.

V.Wagner

> S pozdravem Pavel Rotter
>
> za NEWTE spol. s r .o.
> Jateční 847
> 415 01 TEPLICE
>
> tel.   0417-440 40
> fax:   0417-462 20
> eMail: PavelRotter@newte.cz
> http://www.newte.cz

V -
> tedy dle predpokladu. Problem je, ze regulace proudu (mereno ruckovym
> pristrojem) dava 0-5mA. Merenim na osciloskopu (G horniho tranzistoru)
jsem