Koaxialny kabel

Radim Götz radim2
Středa Březen 17 11:48:44 CET 2004

Nezlobte se na mne ale musim reagovat,
anteny pro kabelovku maji primo v tele vyzarovace
aktivni konvertor ktery konvertuje pasmo 2,4 GHz
do pasma S-kanalu a co vim tak vsechny anteny
maji posledni tranzistor v konvertoru dost nasponovanej,
takze se chova spise jako vykonovy zesilovac a dava
slusnou paru do vystupu.Mne napr. doma taha 4 televize
se dvemi rozbocenimi a ta nejvzdalenejsi televize je na vic nez 40 metrech
koaxu a obraz je i tam slusny.
Hovorit o prizpusobeni anteny v pripade kabelovky je taky celkem sporne
nebot se ten koax jinak zapojit neda.
Vsechny anteny na kabelovku co vim maji asymetricky vystup 75 ohm.
Prispusobeni ma vyznam napr u anteny na VKV s vystupem 300 ohm  a pri
pouziti
koaxu jako svodu.(totez na strane radia napr starsi typy tesla atd.)

Jedina neprijemnost u kabelovky je snad ta ze se velmi tezko slucuje se
signalem
z anten typu sito koupene na stanku pro V pasmo,s temito antenami se v pasmu
kabelovky
objevuji silne interference.Nevim co to presne zpusobuje asi to ze levne
anteny pouzivaji
nevhodny typ predzesilovace.
Take je problem se slucovaci neni mozne pouzit slucovac VHF+UHF to je snad
jasne.
Jedina moznost je spec typ od fy Teroz. Pri pouziti VHF+UHF pri zapojeni
kabelovky
do diry VHF a sita pro prijem mistnich stanic v pasmu UHF dojde k znacnemu
zhorseni
kvality kablovky.

Cau Radim