Koaxialny kabel

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:48:43 CET 2004

At 13:03 13.12.2000 +0100, =?iso-8859-2?Q?Martin_Su=B9ina?= wrote:
>Zdravim konferenciu,
>
>moze mi niekto poradit pri vybere koaxialneho kabla na kablovu televiziu. Po
>trebujem predlzovacku 20 - 30 metrov. Kabel teraz pouzivany sposobuje znacne
>zhorsenie kvality niektorych programov, s kvalitnym kablom je prijem bez pro
>blemov  - odskusane s originalnym kablom od videa.

Tak to asi pouzivas spis provazek nez koax.kabel ;-> Zrovna minuly tyden jsem meril nejake bezne TV-SAT koaxy na digitalnim wobleru a utlum byl na 100 MHz asi do 5dB na 100m a 2GHz byl utlum asi 30dB. V kabelovce se vetsinou pouzivaji kmitocty do 500 MHz, takze 20m se IMHO nemuze projevit ve zhorseni kvality signalu. Jinak to byl uplne obycejny a nejlevnejsi koax co se da koupit, vyroba Cina. Zajimave ovsem je co me k mereni vyprovokovalo : Brali jsme asi 800m tohohle koaxu ve 100m klubech. Zakabelovali jsme s tim jeden penzion (cca. 200m) a k nasemu velkemu prekvapeni na koncich nebyl zadny signal. Tak jsem kus kabelu jen tak zmeril na merici TV a na 2m mel utlum 8dB !!! Takze jsem z kazdeho klubka vytahnul oba konce a cele kluba jsem meril na wobleru. Z tech 800m bylo 300m spatnych. To si od nas ve velkoobchodu vyslechli pekne veci ;-<

S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv