vyzarovani krystalu

Hugo KOTTAS testsysteme
Středa Březen 17 11:48:39 CET 2004

Moje zkusenost s neuzemenym krystalem
je negativni.
Kdysi, na stare video karte jeste v systemu se Z80
se dal odchytit video signal i na televisi vedle v mistnosti.
Jak se to tam namodulovalo nevim.
Byl z toho velky pruser, protoze komousi (krizenec komara
a mouchy - co muze to vysaje, co nevysaje to posere)
si vymyleli teorii ze se to umyslne posila "emerickemu
satelitu na spionaz".
Po uzemeni krytu krystalu to bylo OK a emericani meli utrum.

Jinak krystaly skutecne nemaji radi prilis vysoke budici napeti.
V elektronkovych zapojenich se na to i dbalo.

KOTTAS