Spinane zdroje proudu a spinane zateze

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 11:51:09 CET 2004

Tedy panove - reknu vam - spinane zdroje to je hroznej vopruz. Priznam se,
ze pred dvema mesici bych se do neceho takoveho nepoustel, ale nebylo zbyti.
Po nakoupeni haldy OZ, mosfetu a dalsi elektroniky jsem se konecne dobral
zapojeni, ktere jaks taks posloucha. Jde o rizeny  zdroj poudu 0-5A, rizeny
napetim 0-2.5V (kolegova prace) + zatez 0-5A, rizena napetim 0-2.5V (moje
prace) + mereni napeti a proudu (integrator a vyhlazeni) - vystup 0-2.5V
skutecne hodnoty U/Inab/Ivyb. Nejhorsi je, ze si clovek napicha soucastky do
stare dobre pichaci desticky, overi cele zapojeni v chodu (nebo alespon
vybranou cast) a kdyz to pak osadi do plosneho spoje, tak to misto rozumne
cinnosti piska jak hejno mysi. Trvalo mi nekolik hodin, nez jsem to
premluvil upravou hodnot soucastek k pozadovanym parametrum. Pridaval jsem i
kondik navic primo na stranu spoju. Ted to budu delat jeste jednou a jsem
docela zvedav, kdyz ho dam mezi ostatni soucastky (udelam novy spoj), jestli
se to zase nezmeni. To je tahle oblast vazne tak nevyspytatelna ?

Ing. Vlastimil Wagner n.n.n.