zdroj pro autozesilovač

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:08 CET 2004

On Tue, 1 Aug 2000 fleo@post.cz wrote:

> Dobr? den,
>
> r?d bych v?s poprosil o ?e?en? n?sleduj?c?ho probl?mu, postavil jsem si
> zdroj pro autozesilova?. Dal jsem do n?j toroidn? trafo TALEMA 12 V
> 500W,7812 podpo?eno ?ty?mi BD250, v?echno b?h? v pohod?, ani to moc
> ne?ere, ale jenom pokud se to poda?? rozb?hnout. N?kdy se stane, ?e se
> p?i nahozen? vyhod? jisti?. M?l jsem tam zeza??tku dost velkou kapacitu,
> asi 40mF, tu jsem teda postupn? sn??il, t?m se po?et vyhozen? zmen?il,
> ale stejn?. Jak se to pros?m d?l?, aby n?b?h zdroje byl pomal?? Jak to

Muzete dat pred ten kondik odpor(vykonovy) ten premostit tranzistorem
(vykonovym) a ten tranzistor otevirat treba optronem ktery se otevira
napetim na tom kondenzatoru. Jak roste napeti tece vetsi proud do optronu
a ten otevira ten premostovaci tranzistor. Pak jeste pres zenerku
otevirat pomocny tranzistor ktery spina rele ktere jeste premosti tu
kombinaci odpor|tranzistor kdyz napeti na kondiku uz je skoro na maximu
aby nedochazelo ke zbytecnym tepelnym ztratam.

|                             petrsi@jcu.cz                              |