RE: zdroj pro autozesilovač

David david.poruba
Středa Březen 17 11:51:08 CET 2004

     Jednou jsme resili zdroj pro zesilovac o vykonu 2 x 600W, kde byly
4 toroidni trafa a pri normalnim zapnuti to spolehlive vyhodilo i 16A
jistic. Nakonec bylo nejlepsim resenim zapojit do serie se sitovym privodem
jako odpor zarovku 220V/24W a po zapnuti napajeni ji po cca 8 sekundach
premostit pomoci casoveho rele. I kdyz je to trochu vetsi, tak je to reseni
levne a velice spolehlive. Jakekoliv spinani sitoveho privodu pomoci
polovodicovych prvku nedoporucuji z duvodu obtizneho odruseni a hure
dosazitelneho dobrého sepnuti.

                                           David

rád bych vás poprosil o ře?ení následujícího problému, postavil jsem si
zdroj pro autozesilovač. Dal jsem do něj toroidní trafo TALEMA 12 V 500W,
7812 podpořeno čtyřmi BD250, v?echno běhá v pohodě, ani to moc ne?ere, ale
jenom pokud se to podaří rozběhnout. Někdy se stane, ?e se při nahození
vyhodí jistič. Měl jsem tam zezačátku dost velkou kapacitu, asi 40mF, tu
jsem teda postupně sní?il, tím se počet vyhození zmen?il, ale stejně. Jak se
to prosím dělá, aby náběh zdroje byl pomalý? Jak to lze udělat
nejjednodu?eji a jak se dá odfiltrovat případné lupání při zapnutí nějakého
jiného spotřebiče do sítě?

                      Děkuji Honza Krejsa

 Pripojte se zdarma k internetu:
 *** http://VOLNY.CZ