Zdroj pro spro spinane zdroje

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:06 CET 2004

On Thu, 3 Aug 2000, SSOU Vodochody s.r.o. wrote:

> Byl jsem zkouknout ty frekvence a musim rici, ze ke zmenam dochazi (a dost
> podstatnym). Pri minimalnim proudu je vzdalenost nabeznych hran pres celou
> obrazovku osciloskopu a pri 5A je jich na obrazovce asi 6, takze je tu
> pomerne velky rozsah frekvenci spinani.

No asi by byl lepsi casovy udaj nez 'obrazovka osciloskopu' a taky udaj
zda ten puls ma porad stejny charakter (proudovy).

> Pokud jde o koncepci rozvodu, pak se predpoklada, ze trafo bude samostatne,
> pak deska s usmernovacem a kondenzatory pro vyhlazeni (navic i nejake to
> napajeni pro podpurne obvody - OZ, TTL). Kazdy kanal nabijece/vybijece by
> mel byt na samostatne desce cca 100x100 mm s privodem napajeni do
> vzdalenosti maximalne 40 cm (dle polohy v krabici). Na desce by mel byt na
> vstupu napajeni dalsi kondenzator (respektive nekolik mensich - celkem asi

No to je ono - myslim ze pocitat vstupni proud na 2.5 nasobek protoze
takovy tece v menici je nesmysl. Pocitejte jako vstupni proud stredni
proud a na vstup dejte vhodny kondenzator podle vzorce.

> 1mF). Trosku potiz bude s vykonovymi MOSFETY, ktere budou na chladici vne

> Takze jestli dobre pocitam, tak pro 5A odberu a 1V povoleneho poklesu to je
> 50mF ? To je nejaky divny vypocet - to by byla naprosto silena baterie
> kondenzatoru.

Jo a ten pokles o 1V by nastal za 10ms. Pokud si muzete dovolit pokles
2V staci Vam polovicni kondenzator atd .. . Pokud ve Vasem spinanem zdroji
pouzivate frekvence 100kHz - tedy cas okolo 10us pak bude potreba
kondenzator tisickrat mensi (na vstupu toho zdroje) - ale pro filtrovani
50ti Hz pri danych podminkach potrebujete opravdu tak velky kondik.
Asi se budete muset spokojit s vyssim rozkmitem napajeciho napeti, jinak
si musite postavit jako napajeci zdroj nejaky spinac jako je v PC z
ktereho Vam poleze pomerne stabilni napeti (na vstupu ale taky pracuje
se znacnym zvlnenim).

|                             petrsi@jcu.cz                              |