Zdroj pro spro spinane zdroje

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:06 CET 2004

On Thu, 3 Aug 2000 Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz wrote:

> S Vasim vypoctem nelze vez souhlasit.
> A ted si vezmete trafo, ktere je navrzene pro dvoucestny usmernovac. Ono
> bude nejspis oznaceno jako 24V/2x5A, ale blizsim pohledem zjistite, ze tam

To je prave otazka co myslite tim 'navrzene' . Pokud se tim mysli ze ma
proudove predimenzovane vinuti, pak samozrejme mate pravdu, ale musite mit
prave to 'navrzene' trafo pro pouziti ve dvoucestnem usmernovaci ktere
ma v sekundaru vic medi nez by melo mit.

Jenze kdyz si koupite trafo - treba priklad z katalogu GM - Trafo 36VA
stoji stejne 12V i 2x12V - v prvnim pripade ma jm. proud 3A ve druhem
1.5A - tedy logicky pouziva drat o polovicnim prurezu a na takove zapojeni
se nehodi. A to je myslim priklad vetsiny tech traf se dvemi vinutimi
ktere bezne koupite.

Pokud ma mit to zapojeni smysl musite mit trafo s predimenzovanym sec.
vinutim a to se bezne nekoupi.

|                             petrsi@jcu.cz                              |