Ruseni zdroje

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 11:51:05 CET 2004

Ahoj,

nuz nakolko vadia systemom s procesormi vypadky napajacieho napatia je dane
jednoznacne celkovou konstrukciou a do velkej miery pouzitymi suciastkami.

Ci su procesory alebo Ram odolne na vypadky napatia, ak sa dobre navrhne
system, da sa velmi dobre eliminovat aj tento druh kolapsov.

Myslim si vsak, ze v tomto pripade mate skor problemy v momente, ked sa
spina niektory z 10A okruhov a zacal by som najprv hladat ktory to je.

A.

Hezky den vsem na konferenci,
vcera vecer jsem byl prinucen delat take neco v praci (:-))a ne jenom
bastlit. Setkal jsem se s velmi podivnou veci u zdroje a nevim
co si o ni mam myslet. Nekamenujte mne prosim, ale se zdroji
nemam valne skusenosti.
Vec se ma asi tak:
Zarizeni ve velike plechove skrini, napajeni 3x380, hromada
transformatoru
z 220 na mensi (vetsinou 24) a za kazdym trafem usmernovac, hromada
stykacu. Tri
stabilizatory jsou napajeny ze stejneho trafa ( z jednoho vinuti!!!)
a vsechny davaji 24V. Vstup do tech stabilizatoru je kolem 26V str.,
(ale na kazdem je napsano In24/Out24).
Zarizeni je ovladano klasickou 8085 se systemem desek v racku a
s extra usmernovacem a stabilizatorem pro elektroniku.
Tahle cela vec spina docela velke proudy (radove 10A) a kabely
(pokud vim) nejsou stinene.No a o co mi vlastne jde??
Zarizeni hlasi chybu ale pritom ji neudela. Merenim pomoci osciliskopu
se mi podarilo zjistit, ze ony tri stabilizatory obcas vypadnou. Nevim
na jak dlouho, ale pri nastaveni trigg. na osciloskopu na impulsy mensi
nez
10ms to hrave zaznamenavalo.(vetsinou na hodnotu kolem 2V). Kdyz jsem to

potom meril na napajeni sbernic pro processor, tak to bylo to
stejne(!!!)
Otazka: Nakolik vadi processoru takovehle vypadky napeti? Vadi to treba
RAMce? natolik, ze by vypadavaly bity?
Sorry za takovy dlouhy popis, ale nevim jak by se dal jinak muj problem
trochu "priblizit".

Moc dekuju za radu

Martin