dotaz na procesory

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 11:51:01 CET 2004

ted nevim jiste. informace, ktere zde podam berte s rezervou. mel jsem co
docineni s radou nec v2x. jsou kompatibilni s PC - XT, tedy s procesorem 8086.
daji se naprogramovat tak, ze se programuje obycejna aplikace - napr. ve
visual C++ - teda v tom starem tusim 1xx pod dos, pak se pouzije relocator,
ktery zajisti presun programu na dane adresy a pak uz jej staci vypalit do
eeprom - nebo tak - a funguje to. vyvoj s timto procesorem je velmi rychly,
prave kvuli kompatibilite s PC. mam li byt konkretni, tak me se dostal do ruky
kus uPD70320. 8MHz typ. periferie jako DMA, seriak a dalsi jsou na chipu, je
to cele v plcc84 (tusim). adresovou sbernici to ma jako XT. Existuji pak jeste
kvalitnejsi hw reseni - pomoci ROM-DOS. Princip spociva v tom, ze za urcity
peniz - rekneme $500-$1500 podle solidnosti firmy, se da zakoupit zdrojak dosu
urceny prave pro tyto procesory. uzivatel si zdrojak upravi tak, ze
preprogramuje INT21 - sluzby napr. klavesnice a displeje. DOS potom zkompiluje
a napali do ROM ciloveho zarizeni. no a pak, pokud se programuji aplikace, tak
je mozne v cecku pouzivat dokonce standardnich funkci jako malloc, printf,
fprintf apod, coz samozrejme v prvne uvedenem postupu nejde. to je asi tak ve
strucnosti vsechno. - vlastne jeste ne. ty procesory "normalne" stoji cca
250-500kc. jenomze je nesezenete v kusovem mnozstvi (elatec), tak se musite
obratit na firmu alfatronic v praze. ti vam pak kus mileradi prodaji za cenu
cca 1200 (uz si to presne nepamatuji)

d.