Elektronicky starter pro zarivky

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:00 CET 2004

On Wed, 9 Aug 2000, Lubor Otta wrote:

> Nejake podobne reseni bylo kdysi, jeste za totality v ST. Ale pozor,
> nebylo adekvatni k plynovemu starteru. To jednoduche zapojeni totiz
> zapalovalo zarivku vysokym napetim bez predchoziho nzhaveni, ja myslim
> ze tento rezim vede k cernani koncu a predcasnemu odejiti zarivky.

Neni to naopak lepsi ? Co ja vim tak zcernaji ty konce u zarivek
zapalovanych normalne - tedy pokud se zarivka v normalnich telesech
zrovna nerozbije tak prestane fungovat az kdyz je na koncich cerna.

Muj nazor je ze to zcernani zpusobuje prave to zhaveni tech vlaken
kdy se z nich odparuje material. Zkousel jsem tzv. el. predradnik
(menic z 12V= pro zarivku) a ten nastartoval i zcernalou zarivku nebo
zarivku s prerusenym zhavicim vinutim - obe uz v normalnim zapojeni se
starterem nefunkcni.

> Ja mam doma jedno zarivkove teleso do venkovniho prostredi, taky z dob
> totality,  a v nem je misto pluynoveho starteru trvale zapojeny zhavici
> transformator. Sice trochu snizuje ucinnost, ale zarivka se vzdy
> rozsviti napoprve.

Rekl bych ze pri pouziti zhaveni neni nutne tak vysoke zapalovaci napeti.

|                             petrsi@jcu.cz                              |