ROM Basic not found

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 11:51:00 CET 2004

> Dotaz : PC 486 - pri startu pise ROM Basic not found.
> Hejbes se vsema svabama na boardu, s CPU, vsechno
> profouknes, das Load CMOS defaults, vsechno znova
> zdetekujes, vypnes a zapnes PC (asi 6x) a furt
> ta sama hlaska. Co s tim...ja vim, asi prohodit
> zavrenym voknem... Ale napada te, co jeste zkusit?
>  Jo, dela to od te doby, co se vyndal a zandal HDDrrrr.
> Ale s tim to snad souviset nemuze... Stalo se to brachovi
> a ja uz nevim, co mu jeste poradit, aby zkusil...

Tohle je pozustatek IBM PC-XT, ktere, kdyz nenaslo
loader na HDD nebo diskete, pracovalo jako
typicky osobni pocitac 70. let, cili spustil se
vestaveny Basic. Klony ho samozrejme nemely, ale
ta hlaska tam zustala. Prelozte si ji jako
"boot sector not found". S tim vyndanim disku to tedy
nejspis souvisi, asi nejaky poskozeny kabel nebo co.
Ales Prochaska