ROM Basic not found

Lubomir Koukal koukal
Středa Březen 17 11:50:59 CET 2004

Hallo!
Jak ctu nektere odpovedi na tento dotaz, mate vetsinou pravdu, ano je to
pozustatek z dob XT, kdy byl BASIC v ROM na MB - dnes uz neni, ale v BIOS je
to stale implementovano. Na HDD se jednoduse ztratil zavadec OS a BIOS se
snazi bootovat BASIC. Uz se mi to parkrat stalo prave pri odpojeni HDD a
preneseni na jiny PC a pak vraceni.
Pomoc je jednoducha. Nabootovat z diskety, na ktere mam FDISK a pustit ho s
parametrem /MBR (fdisk /mbr). Toto obnovi zavadec OS bez poskozeni partition
tabulky. Pokud to dal nebude startovat, pustit fdisk a zkontrolovat, zda
jsou tam nejake partitions a hlavne je nejaka (zpravidla prvni) aktivni
(kdyz neni nastavit aktivni). Pokud tam zadne partitions nejsou, doslo i ke
smazani partition tabulky a vyzaduje to navstevu odbornika - jeste se to
stale da zachranit. A nebo ozelite data a naformatujete znovu disk jako by
byl novy a nepouzity (toto uz by melo mit 100% uspech).

S pozdravem
		L.Koukal

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.