Spinanie rele cez COM port

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 11:50:58 CET 2004

Zkousel jsem kdysi pouzit signaly DTR a RTS pro rizeni I2C. Prvni pokusy
nakonec chodily i pod WINDOWS NT (pokud nebyl port obsazen):

procedure opencom2;
  var comname:array[0..4] of char;
begin
  strPcopy(comname,'COM2');
  comname[4]:=#0;

com2_handle:=createfile(comname,generic_read+generic_write,0,nil,open_existi
ng,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,0);
end;

procedure TForm1.RadioButton1Click(Sender: TObject);
begin
  EscapeCommFunction(com2_handle,SETDTR);
end;

procedure TForm1.RadioButton2Click(Sender: TObject);
begin
  EscapeCommFunction(com2_handle,CLRDTR);
end;

procedure TForm1.RadioButton3Click(Sender: TObject);
begin
  EscapeCommFunction(com2_handle,SETRTS);
end;

procedure TForm1.RadioButton4Click(Sender: TObject);
begin
  EscapeCommFunction(com2_handle,CLRRTS);
end;

Uvedene procedury jsou povesene na 4 radiobuttony, kde 1. a 2. jsou v prvni
skupine a 3. a 4. v druhe skupine. Slouzi k nahazovani a shazovani signalu
DTR (1. skupina)  a RTS (druha skupina). Procedura OPENCOM2 se musi pouzit
pred veskerou komunikaci. Je to jen ukazka a neni tam zadne osetreni chyb,
nebo moznost menit port (byl to sklutecne prvni pokus) - chce to dodelat
(napriklad chybova hlaseni ze port neexistuje, nebo je obsazen atd., moznost
volby portu). Pokud jde o zapojeni, tak protoze ma byt jednosmerne, tak
nejjednodussi je pouzit optocleny.

Ing. Vlastimil Wagner n.n.n.