re re re:Modra folia

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:50:57 CET 2004

At 11:15 11.8.2000 +0200, Peter Bosnak wrote:

> Vazena konferencia.
>

> Vzhladom na ohlas tejto temy by som rad poziadal niekoho,kto ma skusenosti
>s vyrobou plosnych spojov pomocou spreja Positiv 20, ci by ich nemohol
>nejako zhrnut a zverejnit navod,alebo hlavne zasady prace.

Ale jo, neni problem.

 Ja som si kupil
>Positiv sprej asi pred 5 rokmi ale doteraz som ho nepouzil (apropos,je uz
>nepouzitelny ?)

No bojim se, ze po 5 letech uz asi nebude v nejlepsi kondici ;-(

>- Na aku foliu,alebo papier nakreslit spoje (i pre kolegov,ktori nemaju po
>ruke   pocitac).Staci napr. pauzak (pripadne obojstranne) ?

Pauzak staci i jednostranne, tus by to mela vykryt, ale nezkousel jsem to. Jinak na pauzak tisknu z HP 5L, plny kontrast a po tisku se da ten pauzak do toluenovych par tak na 5 minut a spoje perfektne zcernaji. Bohuzel se mistama udelaji takove male dirky, ktere zaretusuju takovou lihovou fixou na plosnaky.

>- Do akej miery musi byt cisty cuprextit ? Staci vygumovat ? Odmastit ?

Gumovani se mi neosvedsilo. Pouzivam takovou pastu na nadobi, jmenuje se to bud Torro nezo Zorro. Maji to v kazde drogerce a je to za par penez. Naberu trochu pasty na vlhky hadr (ne moc, jinaxe pasta odplavi) a tim vydrbu tu med do krasneho lesku. Pak to omyju vodou, osusim a otru hadrem namocenym v lihu. Ted uz je potreba pouzit nejaky dobry hadr, ktery nepousti chlupy. Pak hned nastikam emulzi. V tehle cvili je to nejhorsi s tim prachem. Pokud se ti povede nastrikat plosnak bez chlupu, tak pri suseni uz tam vetsinou prach nenachytas. Nastrik chce trochu cviku - malo je spatne a hodne je taky spatne. Ono to pri strikani vypada hrozne, dela to ruzne fleky a mapy a tak ma clovek tendenci to porad prestrikavat, az udela tak tlustou a nerovnomernou vrstvu, ze to nejde vyvolat. Ale pri suseni se ty fleky srovnaji a vznikne pekna rovna emulze. Akorat je potreba kuprexit ustrihnout s pridavkem asi 5mm na vsechny strany, protoze na okrajich se emulze vetsinou nejak srazi a nejde v!
yv!
olat. Susim to v troube asi na 60 stupnu asi 30 min. Ty chlupy a prach opravdu delaji trochu problemy, ale da se to zmaknout.

>- Z akej vzdialenosti a ako dlho svietit bezne dostupnym horskym slnkom ?

Asi neco pres 3 min. ze vzdalenosti cca. 30 cm.

>- Casove tolerancie a tolerancie vo vzdialenosti.

Neni kriticke.

>- Ako sa pozna spravne osvieteny a vyvolany plosak ?

Na osvicenym je trochu videt obrazec, ale kdyz sundas predlohu, stejne to uz nedosvitis. Jinak malo osviceny plosnak nejde vyvolat, pridavas hydroxid do vyvojky a porad nic a pak to sleze najednou cely. Presviceny plosnak sleze okamzite v jakekoliv koncentraci vyvojky :-)
BTW:Je maximalne dulezite dosahnout perfektniho pritisknuti predlohy na emulzi. Pouzivam na to takovy dve 10mm silna plexiskla s tesnenim mezi nima a s kohoutkem. Plosnak s predlohou dam na jedno plexi, druhym to prykryju a odsaju pres kohoutek vzduch. Pak kohoutek zavru, vyvevu odpojim a uz se s tim da libovolne manipulovat. To vakuum mezi plexisklama kupodivu vydrzi i nekolik hodin. Zkousel jsem ruzne zpusoby jak tu predlohu primacknout k plosnaku, ale tohle je naprosto nejlepsi.

>- Ako dlho susit nasprejovany cuprextit ? Je pritom potrebna uplna tma ?

Suseni viz vyse, tma v troube bohate staci. Nemusi se to az tolik schovavat pred svetlem, neni to jako fotky.

>- Na co treba dat pozor,coho sa vystrihat.

Na prach, koncentraci vyvojky (delam zkusmo - udelam slabsi , zkusim v rohu plosnaku, jestli jsem to neprehnal, a kdyz ne, tak tam plosnak hodim a pripadne pak prisypavam hydroxid. Pozor ale na to, kdyz ti po plosnaku prejede hydroxidova kulicka, je to vetsinou konecna.) Jinak po vyvolani to dobre oplachnu vodou a prohlednu. Ted uz se to nemusi chranit pred svetlem. Pripadne nedostatky opravim opet fixem na plosnaky pripadne odskrabu. Pokud se prece jen na emulzi dostal prach a je v miste spoje, je lepsi ho pretrit tim fixem, protoze hrozi nebezpeci, ze ti pri leptani odpadne a spoj se ti tam prerusi.

Tak to je asi ten zaklad, kdybys mel nejake problemy, klidne se ozvi.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv