Ucinnost spinanych obvodu

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:50:53 CET 2004

Ja jsem nedavno delal regulatory 8 V / 30 A, Uvst=12V s fety IRL2203N
(jestli si to cislo dobre pamatuju). Bylo to nabijeni i vybijeni, takze
misto diody byl druhy FET. Buzeni z trech paralelnich vystupu obvodu 74HC..
pres odpor 4,7Ohmu nestacilo. Mel jsem k dispozici i negovany vystup.
Osvedcilo se nahoru BS208 a dolu IRFD110, G obou spojene. Doba prebehu na G
vykonoveho fetu byla cca 0,1 mikrosec., na vystupu o neco vic. Tady ale ty
proudy budou mensi. V kazdem pripade je nutne dat kvalitni elit s nizkym ESR
na napajeni toho budice. Pri 30 A byla ztrata na fetu cca 6 W (odpor 7 mOhmu
a strida 50%). Pro zvyseni ucinnosti jsem inverzne k spinani fetu spinal ten
druhy (ten misto diody). Tim se ubytek snizil z 0,9 na 0,2 V. Casovani je
ale slozitejsi, mezi rozepnutim jednoho a sepnutim druheho musi byt VZDY
mezera. Jinak to sepne jen jednou a je vydelano.
                                                                    Andel