Ucinnost spinanych obvodu

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody

From: Petr Simek <petrsi@jcu.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, August 17, 2000 5:55 PM
Subject: Re: Ucinnost spinanych obvodu

> [...]
>                |                        |
>                - Gnd                    - Gnd
>
> s tim ze kdyz se se tranzistor zavre kdyz vystup toho IO sepne - jestli
> tedy lze prepnout funkci vystupu. BTW - jak vlastne funguje ten FET ?
> Vzhledem k tomu ze Vase Ucc je 15V, napajeci napeti co jde na FET je asi
> 30V (nebo 40V) a vystup z FETu lita mezi vystupnim napetim (0-kolik ?)
> a nulou. Myslel jsem ze na to aby byl otevreny nebo zavreny musi byt
> urcite napeti na G vuci jine elektrode ? Nemuze tam byt nejaky problem ?
> (ze by se treba priviral kdyz jde vystupni napeti nahoru)

Priznam se, ze si s podobnymi tranzistory a vubec spinanim "hraju" poprve.
Mel jsem za to, ze je treba urcite napeti na G proti S. Vysel jsem z
prakticky stejného zpusobu zapojení, jaký je pouzit v tomto schématu:

http://www.hw.cz/constrc/maxims/max480_zatez.html

Tady je k rizeni pouzito dokonce jeste nizsího napeti. Je mi jasne, ze u
vybijece je odvod tepla chladicem jaksi normalni - ze by tedy vyuzivali
prave neuplneho otevreni ?

V datasheetu k MC34063A se navic psalo neco o hranici 20V na G u tranzistoru
MOSFET, coz jsem namisto nabizene zenerky resil celkovym snizenim napeti
MC34063A (a opet se podstatne snizila teplota - puvodne jsem pri plnem
napeti 24V na G ten IRF540 pekne upekl - sel velice rychle k brdickum).

To zapojeni co jste tady uvedl vypada zajimave. Puvodne jsem mel spinani
proti zemi (tak jako jste to nakreslil) a mezi vystupem z MC34063A a Ucc byl
delic 100R+1k. Hralo se to vice nez je zdravo a tak jsem to otocil - ted to
spinam proti Ucc a delicem je to proti GND, coz pomohlo, ale jak jsem
popsal - neni to spravne.

VW