Programovani AT29C256

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:50:52 CET 2004

Zdravim vsechny,
pro jednu aplikaci jsem si vybral procesor DS80C320 a k nemu jako programovou pamet AT29C256. No a ted bych potreboval tu pamet nejak programovat a rozhodne se mi nechce kuli jedne pameti kupovat drahy programator od ELNECu. Mam programator Atmelu z obecnice a do neho delam redukci na EPROM. Proto se chci zeptat, jestli by ta FLASHka sla programovat timhle programatorem s redukci ? Myslim si, ze by stacilo prevest programovaci puls na pin 1 (write enable) a programovaci napeti, ktere je potreba pro eprom vlastne nepotrebuju. Je to tak ?

Pak bych se jeste chtel zeptat, jak se da na datovou a adresni sbernici pripojit normalni alfanumericky LCD displej. Mam tady sice dokumentaci k radici HD44780, kde to je trochu nakreslene, ale moc tomu nerozumim. Chapu, ze na datovou sbernici pripojim datove draty od displeje a ze musim nejak dekodovat adresu, kterou budu ovladat ENABLE displeje. Ja bych si to predstavoval tak, ze displej bude zapojen jako vnejsi RAM, takze bych signal ENABLE vytvoril ze signalu WR a nejake adresy, treba adresa 0000h bude displej-zapis do ridiciho registru a 0001h bude zapis do datoveho registru. (cist data z displeje asi nebude potreba a externi RAMka asi taky ne.). Podle adresy pak budu jeste prepinat signal RS. Pak by se melo k displeji pristupovat pomoci MOVX, ne ? Nebo mate nekdo nejake jine (lepsi) reseni ? Jak velky kmitocet krystalu muzu pouzit aby to displej stihal ?

Omlouvam se za takovehle stupidni dotazy, ale vzdycky jsem pouzival jen procesory s vnitrni pameti, takze jsem se timhle nezabyval.
Diky za pripadnou radu.

S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv