ROM Basic not found

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 11:50:50 CET 2004

stejne problemy s bootovanim HD nastavaji napr. pri takove jednoduche veci jako
instalace linuxu. po instalaci se do boot sectoru napere zavadec, a pokud
clovek zavadec NEODINSTALUJE pred formatovanim disku, pak bootovani vubec
nenabehne a zasekne se. Nejlepsi metoda jak se takovych veci zbavit je vzit
diskedit z norton utilities, otevrit si FYZICKY DISK (ne logicky, ten je v
tomto pripade na prd) a zapsat do uplne prvniho sektoru same nuly. Pri
formatovani pak format zjisti, ze tam neni nic napsano (samozrejme clovek musi
pred tim spustit jeste fdisk, protoze nema udelanou partition) a udela novy
master boot record. pak je vsechno ok. stejnou vec dela ten low-level format z
biosu.
.d