Trocha zemedelstvi

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:50:49 CET 2004

On Tue, 22 Aug 2000, Vaclav Kadoun wrote:

> [...]
> videl jsem na vlastni oci dva pristroje slouzici k tomuto ucelu:
>
> prvni, stary cca 30 let, z DDR, analogovy, obili se musi namlit na mlynku
> a pak nasypat do zkusebni nadobky, ktera ma v sobe dve elektrody, zmeri se
> teplota a nastavi se na jednom potenciometru, druhym se otaci, az
> vestavene ruckove meridlo ukazuje nulu, pak se na stupnici potenciometru
> precte vysledna vlhkost.
>
> druhy - digitalni, kam se dovnitr nasypalo CELE zrni, bez mleti a
> pristroj ukazal vlhkost. Pry ma vsak presnost cca 2%, coz je malo, protoze

Uff - 0.1% a na cem to chces kalibrovat ?

> Ptam se tedy, nedelal jste-li nekdo neco takoveho, nebo neznate princip,
> na jakem ty pristoje funguji ?? V prvnim pripade se mozna jedna o mereni
> odporu ??? V druhem bych tipoval snad na ultrazvuk....

Co vlastne znamena ta vlhkost obili ? pomer vahy vody k celkove vaze ?
Mel bych namet, ale nevim jestli je to pouzitelne - do pristroje se nasype
obili, presna dig. vaha zjisti kolik vazi, pak se obsah ohreje na 110stC
chvili se 'cmudi' az voda->para utece a pak se zvazi co zbylo. Rozdil
byla asi voda.

|                             petrsi@jcu.cz                              |