Trocha zemedelstvi

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:50:48 CET 2004

  Zdravim !

> Nieco podobne robila firma Applied Precision ci ako sa volaju. Myslim, ze sa
> daju najst aj cez zoznam.sk. Druha cesta vedie cez absorpciu vf-energie
> vodou. Vyzaduje to ale dost dobre technicke vybavenie, takze nic na kolene.

  My tu v Applied Precision sme sa asi pred 3 rokmi zaoberali
vyvojom meraca vlhkosti. Malo to byt univerzalne zariadenie, ktore
by zistilo iba H2O v danej latke. Tym myslim, ze nie ine materialy
(napr. prchave materialy sa Vam pri zohrievani tiez odparia a
neviete ci to bola voda alebo nie, alebo pri absorpcii vf energie
neabsorbuje iba voda ale vsetky polarne molekuly - vid. mikrovlnka -
 a naviac je to frekvencne zavisle). Vyvoj zariadenia skoncil na
polceste, lebo boli ine zakazky.
 Princip bol asi nasledovny: Meranie bolo zalozene na absorpcii vf
energie v latke (potraviny, steny, stavebne materialy). Merala sa
vsak frekvencna zavislost pohltenia vf energie v latke. Kedze voda
(myslim ciste H2O) ma presne definovany tento priebeh, tak potom
treba zo zmeraneho priebehu vyextrahovat tento priebeh. To je uz
cista matematika a vlastne na tom bolo zalozene KNOW-HOW
(dufam, ze mi to sef prepaci ze tu o tom kecam). Ta matematika
bola zalozena vacsimou na metode najmensich stvorcov a neskor
som to chcel robit tzv. Faktorovou analyzou, ktoru som si uspesne
odskusal v diplomovke. Mozu to byt aj ine metody - ja vsak ine
nepoznam :((. Vyhodou tohto merania bola uz spomenuta
nazavislost od parazitnych latok, ktora robi v praxi najvacsie
problemy a degraduje presnost. Samotna presnost zariadenia vsak
nemala byt tych zmienenych 0.1%, ale tak radu jednotiek %, co si
myslim by bolo uplne postacujuce. Osobne si myslim, ze 0.1% je
na rucny prenosny pristroj trosku velka poziadavka.
  Dufam, ze som pomohol.

S pozdravom
                                              Igor Cesko

Ing. Igor Cesko