Chciply AT zdroj - SOS

Josef Nechvil josef.nechvil
Středa Březen 17 11:50:47 CET 2004

> Snazim se opravit AT zdroj a dosly mi napady.
>
> Zdroj mel totalne zatuhly vetrak, a pravdepodobne se "uvaril".
> Byly odesle T1 a T2 (dokonce mely prosvihle izolacni pruchodky) a vsechny
> odpory a diody v bazich techto tranzistoru. R5 a R6 jsou OK. D1 a D2 taky.
> Zdrojove elyty C5 a C6 jsou OK a maji kapacitu, pri zapnuti se na nich
> objevi spravne napeti.
> C9 se jevi taky OK, taky ma jakousi kapacitu.
> Vinuti vsech traf nejsou preruseny.
> Budici tranzistory T3 a T4 jsou OK, obvody kolem nich taky.
> TL494 jsem vymenil za novy.
> D14 + C16 jsou OK.
> [...]

Moje zkusenost je, ze muze odejit skoro vsechno i na sekundarni strane.
Jsou to hlavne vykonove usmernovaci diody na +5 a +12 voltu.
a pak ty male na zaporna napeti.
Pak me taky na sekundarni strane odeslo nekolik krem. diod (takove ty sklenene
male)
bylo to nekde v okoli tech budicich tranzistoru (takove male plastove u budiciho
trafa).
Pokud jsou vykonove tranzistory OK, tak by z toho zdroje melo lezt neco pod 1 V
to znamena ze spinaji - samokmitaji bez zasahu TL494 (zdroj trochu bruci).
Pak se musi zkontrolovat vyvod 4 - DeadTime CTRL ? melo by na nem byt 0 V
jinak je vystup TL494 potlacen a problem bude nekde v obvodech,
ktere testuji spravnost vsech ctyr napeti.

Josef