rizeni triakem

k.kral@atlas.cz k.kral
Středa Březen 17 11:50:44 CET 2004

> Mam naspedujici problem. Potreboval bych vyresit zarizeni, ktere by
> melo nahradit spinac osvetleni. Pro spinani je tam triak a k nemu
> potrebuju pripojit nejak paraelne k A1 a A2 optoclen, kterym potrebuju
> jednak detekovat pruchozi napeti v pripade rozepnuteho triaku a potom
> potrebuju v tomto stavu nejak detekovat pruchod nulou. Jelikoz to cele
> bude rizeno procesorem, tento stav muze byt oproti optoclenu nejak
> posunut, ale tato doba musi byt vzdy konstatnti. Zajimalo by me, jestli
> vsak bude vysledek vzdy stejny, pokud bude ruzna zatez. (vzdy se vsak

Mo tak to uz jsem take delal.

Dotaz proc ten paralelne pripojeny optoclen ???

1. Triak je vhodne ovladat z MPU pres optotriak treba MOC3011.
2. Detekce pruchodu 0 to muze byt docela problem a hodne zalezi k jakemu ucelu ma cele zarizeni slouzit.
   K detekci lze pouzit optron a srazeci odpor, ale pozor detekce bezi i kdyz se nesviti a dost to zere a
   tak se to prilis nehodi pokud hodlate zarizenim nahrazovat vypinace osvetleni.
   Pokud je zarizeni napajeno pomoci trafa detekujte pruchod 0 na sekundaru trafa :-)
   Pokud chcete jednoduche reseni s malou spotrebou doporucuji toto ~230V je pres 2ks odporu 2.5M
   pripojeno primo na vstup procesoru a vnitrni ochrane diody zajistuji, ze po dobu kladne 1/2periody je
   na vstupu log 1 a po dobu zaporne log 0. prepinani sice neni presne v 0, ale pri nekolika malo stupnich
   (pozor dokonce je ruzne v kladne a zaporne 1/2periode). Chyba je pri konstantnim napeti konstantni a lze ji
   korigovat pomoci sw. Nicmene pokud tim hodlate stmivat osmetleni tak je to celkem jedno, napriklad pri 70V
   bude zarovka stejne spis zhavit nez svitit.
   POZOR jako vsechny jednoduche reseni ma i toto nevyhody : zarizeni NENI GALVANICKY ODELENO OD SITE a
   pokud nepouziteje procesor s vnitrnimi ochranymi diodami nusite pouzit externi (napr. 12C5xx i AT89Cxx
   maji ochrane diody).

Hi
     K.Kral