PIC16C5xC versus PIC16C5...

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:50:44 CET 2004

> v katalogu GM me zaujal obvod PIC16C54C... - samozrejme cenou (MC je 59Kc
u verze -04I/P ).
> Pracuji vetsinou s obvodem PIC16C54-XT/P, ktery ovsem stoji 108,- (taky MC
bez DPH). Tak by me
> zajimalo jaky je rozdil mezi temito obvody. Mate s tim zkusenost?

PIC16C54-XT/P je technologicky stary typ procesoru, kdy vyrobce zarucoval
funkcnost jen jednoho typu osciletoru. Pak uz prisly procesory PIC16C54A,
kde sice vyrobce zarucoval funkcnost vsech typu oscilatoru podle
naprogramovani a uz se oznaceni ustalilo na beznem PIC16C54A-04/P, kde
cislice urcovala horni mezni kmitocet, ale "utekl" jim RC oscilator - oproti
typu 16C54-RC se na stejnou frekvenci musel osadit odpor o jednu hodnotu
vyssi. Byl z toho tenkrat docela poprask a firma Microchip se z toho poucila
a PIC16C54C uz zase s RC kmita tam co puvodni obvod. Pokud se pouzije
oscilator XT (jak jsem pochopil z dotazu), rozdil jsme zadny nepozorovali.
Dale jsme u PIC16C54C-04 narazily na ponekud "tvrdsi" vystupy - v hranicnich
podminkach ma rychlejsi prebeh a lepsi napetove urovne, ale to bylo v
nezarucovanem zapojeni.

Jarda