RS-485 po kolikate uz.

PaPouch papouch
Středa Březen 17 11:50:42 CET 2004

Protoze takovy dotaz dostavam velice casto, trochu to rozvedu.

Pokud nemuzete zasahnout do software, je jedina moznost pouzit prevodnik s
automatickym prepinanim.

Prevodniky s aut. prepinanim jsou ruzne - podle toho, jak rozpoznaji smer
komunikace. Nejjednodussi je reseni se znovuspustitelnym monostabilnim
obvodem. To vyhovi ve vsech pripadech, kdy ovladane zarizeni odpovi na dotaz
az po prodleve. Tato prodleva musi mit delku minimalne jednoho byte. Je to
ale reseni velmi spolehlive. Takovy prevodnik muzete ziskat treba od nas.

Pokud je prodleva kratsi nez 1 byte, je treba pouzit prevodnik, ktery datum
"rozumi" a tedy presne vi, kdy skoncil vysilany byte. Nevyhodou je, ze
musite znat nastaveni komunikace (rychlůost, pocet bitu a je-li parita).
Rovnez cena byva vyssi. teto zpusob pouzivame u opakovacu RS485.

Pokud pisete software, nejde pod Windows napsat program, ktery prepina bez
prodlevy - win API tuto informaci neposkytuji.
Metody, jak to obejit, jsou dve: Prvni je popsana na hw serveru a spociva v
vysilani jednotlivych byte tak, aby se ve vystupnim FIFO nevytvorila fronta.
Obvod 16C550 se pak chova tak, ze hlasi az odeslany byte (a nikoli volny
buffer), takze toho se muze sw chytit.
Druha metoda je poslat o 1 byte navic. Win API zahlasi odeslani o 1 byte
driv, sw se prepne tedy prave po ukonceni zpravy a posledni byte (ten navic)
uz pres prevodnik neprijde.

Co se tyce Linuxu, pracoval jsem s tim jednou, jsou tam na to primo nejake
funkce, ale fungovaly s velikym zpozdenim, takze nebyly k nicemu.

V kazdem pripade, dig. osciloskop usetri mnoho casu a kdyz se clovek na
komunikaci podiva, vetsinou uz je uvedeni do chodu otazka nekolika minut.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha

Navstivte prosim nase stranky: www.pap-el.cz