rizeni triakem

Amos amos
Středa Březen 17 11:50:40 CET 2004

> ... potrebujete detekovat pouze pruchod nulou...
>
> ... chtel jsem to realizovat tak, ze ten puls muze byt klidne sirsi a
> potom od nej nejakou cast odcitat. Zajimalo by me, jestli bude vsak vypocet
> vzdy spravny...

 A co to zkusit treba tak, ze by se detekoval pruchod sitoveho napeti nejakou
urovni symetricky v obou pulvlnach a procesor by pak dostaval impulz, v jehoz
polovine by byl pruchod nulou. Procesor by pak zmeril delku impulzu, podelil
dvema....   Tohle reseni jsem pouzil pro zarizeni  komunikujici po sitovem
rozvodu (X-10) a funguje bez potizi. Jsou tam dva tranzistory, par odporu a
optoclen (galvanicke oddeleni od site...) Pri tomhle reseni lze jednoduse
kompenzovat i spozdeni optoclenu....

Martin Dorazil