Monitor Monsoon

David Belohrad, ing. belohrad
Středa Březen 17 11:53:26 CET 2004

Lubomir BERKY wrote:

> Zdar,
> ac nerad, jelikoz to jsou tvrdou praxi ziskane zkusenosti, Ti poradim.
> Doufam ze mi to nekdo oplati v me nouzi.
>     Takze schema neshanej, bylo by to zbytecne mrhani casem. Rozeber monitor
> zkontroluj tranzistor v koncovem stupni VN a vymen ho, protoze tak na 90% to
> bude tim, jeste nezapomen zkontrolovat regulaci napajeni VN, melo by to byt
> tak kolem 90V.
> Preji mnoho zdaru a malo el. soku.
>
> Lubomir Berky
> berta@email.cz

Vrele diky za tuto informaci. Monitor jsem rozebral, vypajel jsem ten
tranzistor, promerit a zjistil,
ze byl prorazeny ve vsech smerech. Neni mi sice jasne jak se to mohlo stat (mam
jenom takovou
tuchu, ze to mohlo byt prodlouzenou casovou konstantou kondenzatoru, ktery ten
tranzistor
otvira - tim dojde k tomu, ze pokud se cas prodlouzi, misto 90 voltu se na
tranzistoru muze objevit
az 300, a ackoliv je delany na 800V, tak pri glitchi muze dojit k prurazu - to
je jen moje teorie),
ale zarovkovym testem jsem zjistil, ze vn trafo funguje. Tak jsem to vymenil
(byl tam jeden z tech
velkych - tusim BU5526A, tj. 800V, 10A) a hle - uz to funguje. Akorat jsem to
nezkoumal do detailu
a neni mi jasne proc nefungovaly ani logicke obvody toho monitoru (mimochodem -
je tam 87C51), ale to mohlo byt tim, ze pravdepodobne se +5V ziskava ze
sekundaru VN trafa. A tim ze
tranzistor budil primar, tak by se mohlo vysvetlovat toto.
Nicmene diky za radu, pomohla pri hledani zavady. Jinak bych nad tim stravil
mnohem vice casu.
S pozdravem
David Belohrad