Monitor Monsoon

David Belohrad, ing. belohrad
Středa Březen 17 11:53:24 CET 2004

milan.klesa@ct.cz wrote:

> Ahojky lidicky...

> - a
> vyhazovat
> U nas doma to neni o nic lepsi .-)
>
> Jinak kdyz uz jsme u tech monitoru.. nejak se mi an mem 15 palcovem
> Noname (nebot
> jsem nikde nenasel oznaceni vyrobce ani nic podobneho) zacal chvet
> obraz a taky se trochu
> krivi... Zatim do toho teda jde koukat, takze jsem v tom nic
> nepodnikal, ale predpokladam,
> ze v lete az bude zase trochu hic se to jeste zhorsi (zatim co jsem
> okoukal tak je
> [...]

Co to znamena obraz nakrivo??
Jestli je vertikalne vychyleny na jedne strane vic a na druhe min
(rotovany), tak staci monitor otocit o 90 stupnu kolem osy z a budete to
mit zase jinak. Chyba je v magnetickem poli zeme,
ktere pusobi na letici elektron (fyzika stredni skoly). U monitoru 17'' a
vyse jiz existuji kompenzacni prvky na rotaci, protoze draha elektronu v
obrazovce je o neco delsi a tyto problemy jsou tam tim vice patrne.
Bohuzel u 15'' monitoru tuto kompenzaci nenaleznete, protoze v te dobe
vyrobci jeste neuznavali za vhodne, ze by tam neco takoveho mohli davat
(na
tom mem monitoru to taky neni a taky ho mam trochu rotovany).
d.