RS 485 + komunikacni protokol ?

k.kral@post.cz k.kral
Středa Březen 17 11:53:20 CET 2004

>To je vse pekne, ale s prechodem na W95/98/00 a hlavne NT, koncite. Pokud
>ne, tak jedine s vlastnim driverem. A, mezi nami devcaty,
>tady konci sranda a zacina skubani vlasu.

Naprosto presne, podarilo se mi udelat 9-bit driver pro Linux, ale naprosto jsem neuspel u Win98 a pro NT/2000
jsem to ani nezkousel.

Rad bych jednou videl toho vo.. , ktery u Billa navrhoval API32 pro Windows.

Osobne bych pro jednoduchou komunikaci s nekolika 89C2051 po RS485 volil neco takoveho:

SYNC	- Synchronization byte (01010100) unique byte
HDB2 	- Header Definition Byte 2
HDB1 	- Header Definition Byte 1
DAB1 	- Destination Address Byte
SAB1 	- Source Address Byte
DB1 	- Data Byte 1
DB2 	- Data Byte 2
DB3 	- Data Byte 3
CRC2 	- High byte of CRC-16
CRC1 	- Low  byte of CRC-16

Zalezi samozrejme na aplikaci, vzato kolem a kolem je to vlastne zakladni varianta zminovaneho S.N.A.P protokolu.
Vzhledem ke skutecnosti, ze k S.N.A.P. existuji volne knihovny pro Windows a Linux, je na zvazeni pouzit rovnou S.N.A.P..
Dalsim duvodem je existence rady testovacich programu.

Zminovany ProfiBus take neni k zahozeni, ale pro podobne \"male\" a na cas straveny pri komunikaci citlive aplikace
bych jej asi nezvolil. Nevim jak by se s dalsim sw vesel do 2051 a 200 strankova specifikace asi take nebude nic co presvedci.

Vyse zmineny blok dat by mohl byt beznou x51 pri rychlosti 19.200 prijat a vyhodnocen za mene nez 1ms
(zalezi samozrejme na typu MPU, hodinach atd.).

K.Kral

 Jsou uz Vase oblibene stranky na
 *** http://NAJDI.TO ?