sietove trafo

zd.sn zd.sn
Středa Březen 17 11:53:20 CET 2004

Zdravim,
Pokud jsem si jeste vinul sitove trafa sam , tak platily jednoduche vzorce a
fungovalo to.

pocet zavitu na jeden volt = 45 deleno S  kde S byl prurez sloupce jadra na
kterem to bylo navinute.
Optimalni prurez vodice se pocital maximalni proud deleno dvema a druha
odmocnina.
A prevod transformatoru = Pocet zavitu na primaru deleno pocet zavitu na
sekundaru +2 = napeti na primaru deleno napeti na sekundaru. Vykon byl U
krat I stejny na primaru i sekundaru. Ztraty vykompenzovaly ty dva zavity
navic.
 A vzdycky to vyhovelo.

Kdyz se to pocitalo vedecky pres indukce a impedance a cosinusy a
hyperbolicke funkce tak to vzdycky vyslo nekam jinam . Neni nad zkusenosti.

Ale dnes uz bych trafo radeji koupil. Zaprve ma znacky o EMC a elektricke
pevnosti, coz jako amater neudelas a za druhe cas ktery s tim stravis se da
urcite lepe vyuzit nez vinutim trafa. Navic mala trafa maji tenke draty a
blbe se to vine.

Zdenek
zd.sn@volny.cz