Laserovy telefon

Jan Krejsa barborak
Středa Březen 17 11:53:09 CET 2004

	Ahoj vsichni, vim ze pred casem se tu kdosi pokousel sestavit neco
jako svetelny ci laserovy telefon. Ja koneckoncu taky a musim rici ze jsem
za pomoci profesionalu problem vyresil.

	Audio signal prenasim pomoci 74hc4046, stredni kmitocet je asi
1Mhz, takze kvalita signalu je na vystupu primo excelentni. K optickemu
prenosu se mi podarilo donutit laserovou diodu s optikou, kterou lze v GM
poridit za 145,- Kc. Prijimac je nejaka fotodioda, ted nevim jaky typ, ale
stala asi 30,- Kc.

	Pisu to zde proto, ze kdyby se nasel nekdo, koho by zajimalo jak
to udelat, tak mu rad pomuzu.

	Musim ale poznamenat, ze mi toto zarizeni fungovalo pouze na
nepajivem poli na vzdalenost asi 1m. Nicmene nevidim jediny duvod proc by
nemelo fungovat asi na 150m, jak ho chi pouzivat.

						S pozdravem Honza Krejsa