Graficka karta

Jindrich Vidensky vidensky
Středa Březen 17 11:53:08 CET 2004

> Vazeni kolegove,
> nemate nekdo zkusenosti s Autocadem 14 - konkretne jaka graficka karta je
> potreba pro spolupraci s monitorem 19" nebo 21".
> Zatim mam dva nazory, a to , ze staci i karta se 4MB pameti a druhy, ze
> minimalne 16MB, 32MB je lepsi. Myslim tim pamet graficke karty, na boardu je
> 64 MB.

V principe staci 4MB. Velkost pameti je dolezita kvoli farebnej hlbke pri danom
rozliseni. So 4MB sa v pohode da pouzivat 1600x1200 pri 256 farbach, co napriklad
nasim projektantom staci. Nebude to vsak stacit, ked bude treba pri tom istom
rozliseni pouzivat vacsiu farebnu hlbku.
Druha vec uz sa tyka konkretnej grafickej karty a to je obnovovacia frekvencia, ktoru
zvlada pri danom rozliseni. U nas vo firme sa pouzivaju 19" a 21" monitory obycajne pri
rozlisovacke 1280x1024 a pri takej velkej ploche je sakra rozdiel, ci to ide na 75Hz alebo
85Hz a vyssie. Ked pri tom ma clovek cely den sediet a cumiet ako sova do hodin,
tak silno odporucam aspon 85Hz. Dnesne graficke karty tieto frekvencie bez problemov
zvladaju, neviem vsak ci nemas v umysle kupit nieco starsie, alebo nejaky lacak. Samozrejme
cela uvaha je k nicomu, ak tie frekvencie nezvlada monitor.
Tretia vec je kvalita D/A prevodnikov na karte. Velmi dobre skusenosti mam s kartami
Matrox (nie je to reklama, to su len moje skusenosti:-). V poslednom case mi preslo rukami vela
grafickych kariet od roznych vyrobcov, Matrox aj niektorej starsej rady doslova "vylepsi"
obraz aj na horsom monitore. Obraz je kludny, ostry, ako pribity. Koniec reklamy :-)
Stvrta vec je kvalita ovladacov ku karte, aby sa zlozite vykresy pri scrollovani, zoomovani atd.
neprekreslovali tri hodiny :-)
No, strucny zaver. Dolezita je pohoda oci, nie velkost pameti.

S pozdravom
Jindrich Vidensky
vidensky@klimakonzult.sk

Klima Konzult